jueves, 12 de abril de 2018
L'expressió oral al parvulari en una escola con diversidad lingüística
Hui dia, a les aules escolars és molt habitual trobar-se amb una gran diversitat de cultures i llengües, cosa que és molt important.
En aquest cas, anem a parlar del CEIP Collaso i Gil a Barcelona, el qual té alumnes de 24 païssos que parlen 17 llengües diferents, i la llengüa vehicular es el català.
La metodologia que utilitzen es basa en un enfocament comunicatiu, és a dir, les situacions espontànies, que s'aprofiten per a ensenyar la llengüa, i en la importància de que els xiquets parlen de temes del seu interès, ja que provoca la participació i la motivació.
La mestra gestiona la comunicació i les interaccions entre els alumnes. A més, fa la selecció dels contes, que són un recurs molt complet i motivador que permet treballar molts aspectes amb ajuda de suport visual per a que els xiquets pugan entendre millor les històries.
L'explicació del conte té tres fases: primerament la mestra conta el conte, després intervenen els xiquets i, finalment, repeteixen algunes estructures. D'aquesta manera, és necessari un procés de generalització, és a dir, hi ha que triar situacions en les quals els xiquets pugan repetir les estrtuctures dels contes i utilitzar-les a la vida quitidiana.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
-
Hui dia, a les aules escolars és molt habitual trobar-se amb una gran diversitat de cultures i llengües, cosa que és molt important. En a...
-
En aquesta primera entrada, vaig a fer un petit resum del documental La força de babel, ja que ho hem vist avui a classe. En aquest cas, ho...
-
1. Relacioneu aquest joc amb les capacitats descrites per Bruner que s'experimenten amb les experiències del joc. - Acció encaminada ...
No hay comentarios:
Publicar un comentario