jueves, 12 de abril de 2018

L'expressió oral al parvulari en una escola con diversidad lingüística


Hui dia, a les aules escolars és molt habitual trobar-se amb una gran diversitat de cultures i llengües, cosa que és molt important.

En aquest cas, anem a parlar del CEIP Collaso i Gil a Barcelona, el qual té alumnes de 24 païssos que parlen 17 llengües diferents, i la llengüa vehicular es el català.

La metodologia que utilitzen es basa en un enfocament comunicatiu, és a dir, les situacions espontànies, que s'aprofiten per a ensenyar la llengüa, i en la importància de que els xiquets parlen de temes del seu interès, ja que provoca la participació i la motivació.

La mestra gestiona la comunicació i les interaccions entre els alumnes. A més, fa la selecció dels contes, que són un recurs molt complet i motivador que permet treballar molts aspectes amb ajuda de suport visual per a que els xiquets pugan entendre millor les històries.

L'explicació del conte té tres fases: primerament la mestra conta el conte, després intervenen els xiquets i, finalment, repeteixen algunes estructures. D'aquesta manera, és necessari un procés de generalització, és a dir, hi ha que triar situacions en les quals els xiquets pugan repetir les estrtuctures dels contes i utilitzar-les a la vida quitidiana.


No hay comentarios:

Publicar un comentario