lunes, 19 de febrero de 2018
MODELS D'EDUCACIÓ BILINGÜE
Models d'educació bilingüe:
- Model compensatori o de transició: té com a usuaris els alumnes de la llengua minoritzada i el seu objectiu és compensar les mancances lingüístiques en la L majoritària. La L1 al principi de l'escolarització. L1 el mitjà per a conéixer la L2.
- Model de manteniment: té com a usuaris els alumnes de la llengua minoritzada i el seu objectiu és mantenir i desenvolupar aquesta llengua. L1 com a llengua de instrucció i la L2 com a llengua vehicular.
- Model d'enriquiment: té com a usuaris els alumnes de les dues llengües en contacte i el seu objectiu és desplegar la competència en les dues llengües. Leptoescriptura amb la L minoritzada i les dues llengües són vehiculars.
- Model de recuperació plena: té com a usuaris els alumnes de les dues llengües en contacte i té com a objectiu invertir la situació de substitució lingüística de la L minoritzada. La L minoritzada és l'única vehicular.
Exemples:
- Model compensatori: Jonhy (li diuen Juanito a sa casa) viu a Los Angeles. Quan va començar l'escola el cosideraren no competent en anglés. Ha tingut l'escolaritat es espanyol i classes d'anglés i en anglés. A poc a poc, la presència de l'espanyol desapareixirà.
- Model d'enriquiment: Estefania és una xiqueta de tres anys castellanoparlant de Petrer. Els pares han decidit que faça ensenyament en valencià. Estudiarà amb una minoria de valencianoparlants i ho farà tot en valencià fins el segon cicle de Primària. La resta de l'escolaritat usarà les dues llengües d'instrucció i a més una d'estrangera.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
-
Hui dia, a les aules escolars és molt habitual trobar-se amb una gran diversitat de cultures i llengües, cosa que és molt important. En a...
-
En aquesta primera entrada, vaig a fer un petit resum del documental La força de babel, ja que ho hem vist avui a classe. En aquest cas, ho...
-
1. Relacioneu aquest joc amb les capacitats descrites per Bruner que s'experimenten amb les experiències del joc. - Acció encaminada ...
No hay comentarios:
Publicar un comentario