lunes, 5 de febrero de 2018

EL MEU VENTALL LINGÜÍSTIC


Vaig nàixer a Benidorm, un poble de la provincia d'Alacant i, com la meua família és d'origen espanyol, la primera llengua que vaig a prendre i amb la qual m'expresse va ser el castellà (color blau).

El primer contacte que vaig tindre amb el valenciá va ser als quatre anys més o menys, amb uns dibuixos que veia al Canal nou (color groc). Més tard, a primària, vam començar a donar les assignatures de valencià i coneiximent del medi, la qual també donàvem en valenciá. A més, a l'institut i a la universitat, també he tingut assignatures en què es treballava el valencià. En l'actualitat, l'entenc i el puc parlar encara que no el domine perfectament.

Amb set anys, vaig tindre un petit contacte amb l'alemany (color roig), ja que tinc família d'Alemanya i en una visita que ens van fer, em van ensenyar algunes paraules alemanyes, però no vaig tornar a tenir contacte amb aquesta llengua.

Per altra banda, va ser també a primária quan vaig iniciar l'aprenentatge de l'anglés (color verd), el qual vaig seguir treballant a l'institut i seguix desenvolupant actualment a la universitat. En aquest cas, puc defensar-me, però tampoc el parle perfectament.

Finalment, en primer de l'ESO di francès (color rosa) i encara que ho vaig aprovar, no vaig tornar a utilitzar-lo i, per tant, no el domine.






No hay comentarios:

Publicar un comentario